Küldetésünk
“Megfelelő környezetben a gyermek gyógyítja önmagát.” Rudolf Steiner
Korunk gyermekei “üzeneteinek” megértése és kutatása; a farm alapú nevelés gyakorlata, kutatása és terjesztése.
Hogyan csináljuk?
Úgy gondoljuk, hogy ha a jövő kihívásaival szembe akarunk nézni, akkor ahhoz szükséges hogy
-a megszerzett antopozófiai tudás és élettapasztalatot rendszerezzük, mélyítsük,
-valódi tudást szerezzünk a gyermek, az ember szellemi fejlődéséről,
-a fejlődő ember és a természeti világ teljességének érzékelésére szolgáló képességeket fejlesszünk,
-kéréseket, sejtéseket megfogalmazzunk, tudatunkba emeljünk,
-a különböző életterületről érkező emberekkel való szellemi munka útján új felismerésekhez jussunk
-az emberi, természeti és technikai világra vonatkozó ismereteinket szélesítsük
Milyen feladatot jelent is ez számunkra?
A szellemi-természeti világgal való kapcsolatunk tudatos alakítása.
Ugyanakkor a A XXI. század embereként -a technikai világra vonatkozóan is kialakítsuk egészséges, megalapozott viszonyulásunkat.
Támogassuk korunk gyermekeit abban, hogy az egyre korábban ébredő értelmi képességek, tudatosságuk kibontakozásához elegendő és egészséges testi-életerőkkel és szociális képességekkel rendelkezzenek.
Értékeink
Természet – Élet – Művészet – Ember egysége
-Nevelő környezet – Nevelési életté
-Fiatalító, megújító erőkkel dolgozni a gyerekekkel és a földdel egyaránt
-“Szükségletekből életszerűen”
Akarati nevelést szeretnénk megvalósítani természetközeli módon, közös tevékenységek, munka útján, közösségi formában.
-“Részt veszek benne, tehát vagyok.”
Célunk, hogy a gyerekek képesek legyenek holisztikusan, összefüggésekben szemlélni a világot, melyben élnek.Kerüljenek olyan környezetbe. ahol megragadhatják és tapasztalhatják az élőt, az életösszefüggéseket. Szerezzenek valós élményeket a valósi minőségekről, ismerjék meg táplálékaink valódi ízét. Éljék át a világot individuálisan és közösségi létben.
-Kutatás – megfigyelés – új pedagógiai tapasztalatok
-Közösség: Felébreszteni saját énünket a másik által
Új szociális formák: A közös munka során az egyének és közösségek olyan új együttműködési, tanulási-fejlődési formáit keressük, ahol a tanárok, munkatársak, szülők aktívan vesznek részt a közösség életében és együtt teremtik meg a jövő új közösségének lehetőségeit, olyan nevelési teret, amely szellemi kutatóműhelyekből, padagógiai, kulturális, szociális és gazdasági tevékenységeket folytató egységekből felépülő hálózat tagjaként működik, és a kor pedagógiai, szociális, gazdasági és egyéb kihívásaira felelni képes.