Baráti Ilona

Bányai István

1995-ben, három gyermekes szülőként Kispesten kezdtem ismerkedni a Waldorf mozgalommal. miközben a fizikai síkon eljutottunk az osztályok kialakításától a ballagásig, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, melynek azóta is nagy hasznát veszem. 2008 óta a Sashalmi Waldorf Iskola gondnokaként dolgozom. Nagyon érdekes  testközelből látni, hogy a virágkapun átlépő kis elsősökkel mi minden történik, amíg tovább induló 8.o-s lesz. Hálás vagyok a sorsomnak, hogy mindezt láthatom, sőt segíthetem is a folyamatot: Javítással, megvalósítással, ötletadó beszélgetéssel esetleg közreműködőként.

Az Egyesület munkatársaként az eddigi tapasztalatok mellé újabbakat tudok gyűjteni. Izgalmas dolog  részt venni a gyerekekkel zajló folyamatokban, közben megpróbálni megfigyelni, okokat, összefüggéseket feltárni és ezt felhasználva tervezni a továbbiakat. Minden alkalom újabb ötleteket hoz, minden megoldás újabb kérdéseket szül. Ebben az “egy dolog állandó: A folyamatos változás” helyzetben nem könnyű megtalálni a jó válaszokat, de törekszünk rá.

Egri Katalin

Fodor Eszter

Gyerekkorom óta a természetben érzem magam legjobban.
Az erdélyi tájak, a hegyek és vizek, a falusi élet, színeivel, hangjaival, szag- és illataival, mélyen belém ivódtak. Orosz-angol tanári diplomámat Kolozsváron szereztem.
Gyermekeim révén kerültem a waldorf pedagógia közelébe, olyannyira, hogy a waldorf tanárképzésen kötöttem ki. Hét évet tanítottam szaktanárként a Pilisszentlászlói Kékvölgy Waldorf Iskolában, majd az Extra Lesson alapú segítő neveléssel kezdtem el foglalkozni.
Örömmel csatlakoztam ehhez a kezdeményezéshez, ahol jelen van, ami számomra fontos: a természet szeretete, a gyerekek, a waldorf pedagógia, figyelem, jelenlét, elfogadás, tisztelet,… jövőkép… és nem utolsó sorban az azonos értékeket valló felnőttek közössége.

Huszerl József

Kósa Boglárka

Kovács Zoltán

Az egyetem elvégzése után mintegy tíz évig tudományos kutató közgazdászként dolgoztam az ország egyik vezető gazdaságkutató intézetében a különböző szintű, beleértve makrogazdasági folyamatok jobb megértésén. Ezt a munkámat széleskörű európai együttműködésben tudtam végezni. Majd saját vállalkozást indítottam, amelyben szintén gazdasági elemzésekkel és piackutatással foglalkoztam. Ezt követően a közigazgatás hatékonyságának javításán dolgoztam, elsősorban a tudásmenedzsment területén, illetve elektronikus közigazgatási szolgáltatások kifejlesztését célzó országos hatáskörű kiemelt projektekben. A Waldorf mozgalommal óvónő feleségemen keresztül illetve három gyermekes szülőként kerültem kapcsolatba, míg a szellemiségének gerincét jelentő antropozófiával már több évtizede foglalkozom.  Az utóbbi években elsősorban közösségfejlesztési  és alternatív gazdasági témákkal dolgoztam, több ilyen irányú gyakorlati kezdeményezésnek is részese voltam. A Falusi Waldorf Kezdeményezés életébe 2016 elején kapcsolódtam be, először egy hármas tagozódás stúdium szakmai vezetése formájában, majd különböző területeken munkatársként. Jelenleg elsősorban az egyesület szervezeti-működési  és gazdasági folyamatainak egészségesebbé tételén dolgozom annak érdekében, hogy az általam is fontosnak ítélt nevelési kezdeményezés fenntartható módon fejlődhessen tovább.

Lóránt László

1947-ben születtem. Iskolákba jártam, gimnáziumban érettségiztem, majd repülőgép műszerész lettem. Dolgoztam villanyszerelőként, elektroműszerészként. Gyermekkorunkban szüleink földet műveltek, állatokat gondoztak, föltehetően ennek köszönhetően kísérte végig életem ez az erő. Így jutottam el a biodinamikus földműveléshez, majd a  fénygyökér termesztéshez. Ma is ezzel foglalkozom itthon is és ebben a kezdeményezésben is. Feleségemmel élünk, nyugdíjasok vagyunk, gyermekeink külföldön dolgoznak. Lányunk Camphillben dolgozik, fiunk egy fagyizó céget vezet.
A biodinamikus földművelés, és fénygyökér-termesztés elméletével és gyakorlatával foglalkozom itthon is és ebben kezdeményezésben is.

Luzsányi Kornélia

Mészáros Mária

Naszályi Nóra

A Rákóczi Gimnázium sport tagozatának elvégzése után tanulmányaimat a Budapesti Tanítóképző Főiskola óvónőképző szakán folytattam. Dolgoztam óvónőként állami óvodában, szociálterapeutaként az Országos Ideg-és Elmegyógyintézetben. A Waldorf-pedagógiával a posztgraduális Waldorf Óvónőképzésen és gyermekem révén, gyakorló Waldorf szülőként ismerkedtem meg. Eurimtia, gyógyeuritmia, Botmer gimnasztika és Waldorf tanárképzést végeztem. Solymáron, illetve különböző Waldorf intézményekben 20 éve euritmia tanárként és osztálytanítóként dolgozom. 2016 tavasza óta a Magyar Antropozófiai Társaság képviselőtestületének tagja vagyok. Életemben fontos szerepet játszanak az új kezdeményezések.

A Falusi Waldorf Kezdeményezés gondolata 2013-ban fogant meg, annak felismerése nyomán, hogy vannak közöttünk olyan gyermekek, akik a Waldorf pedagógia jelenlegi formáinak átgondolására inspirálnak minket. A felismerés munkatársi közösséget teremtett a hasonlóan gondolkodó felnőttekkel, amely munkáját az antropozófia mezőgazdasági és pedagógiai ágának összeszövésére koncentrálja. A kezdeményezés pilisi régiójában az iskolásokkal és szüleikkel dolgozom együtt ennek a régiónak a munkatársaival és részt veszek a szeptemberben indult Segítő-nevelő tanfolyamban.

Németh Eszter

Prokopovics Mária

Rostás Eszter

1972-ben születtem, Óbudán nőttem fel. Éltem kamaszkoromban Finnországban, később pedig Massachussettes államban. Ott drámát és beszédképzést tanultam, majd itthon angol-szakos tanár lettem: tanítok, tolmácsolok és fordítok mindenféle témákban.
Van négy gyermekem, akikkel a Waldorf pedagógia egy élmény! Mindig felbukkan valami új és megváltoztatni való, és ez legtöbbször örömmel tölt el engem.
A Farm Alapú Nevelésért Egyesületben a piliscsabai Almáskert munkatársa és szülője vagyok, és azon dolgozom, hogy otthont találjon és megerősödhessen a farm-pedagógiai Waldorf-szemlélet minálunk is.

Rostás Mátyás – Jogi és gazdasági segítő

Eredeti szakmámat tekintve villamosmérnök vagyok. Van három gyerekünk és hat unokánk. A Waldorf mozgalomhoz a gyerekeink és unokáink révén kapcsolódtam. 

2014 óta veszek részt a falusi Waldorf Iskola kezdeményezésben, mint a munkatársi csoport tagja.  Jelenleg, a 2015 szeptemberében indult piliscsabai Almáskert óvodában a gazdasági ügyeket intézem. Tagja vagyok a Farmalapú Nevelésért Egyesület vezetőségének is, ahol szintén a  gazdasági és jogi ügyek segítése a feladatom.

Bár nem vagyok pedagógus de szívesen veszek részt a gyerekekkel való foglalkozásokon is, például  az almáskerti napköziben. 

Számomra is meglepő tapasztalat, hogy milyen kedvezően hat a földdel való munka a gyerekekre, ezért fontosnak tartom, hogy azoknak a gyerekeknek, akik nem tudják a hagyományos iskolákban a 45 perces órákat végigülni, legyen lehetőségük felszabadultan és élvezettel tanulni az általunk tervezett falusi iskola hálózat intézményeiben. 

Szekeres Gabi

Szendrei Andrea

Ujlaky Éva

Vadkerti Mariann

Wöss Kata